Konsultföretaget Inhouse bygger för framtiden och söker nya kollegor. Här berättar Aje Stenbeck, partner och Business Director, om Inhouse planer framåt och hur de ska fortsätta utveckla sina tjänster under kommande året.

Vad händer i branschen just nu? Hur resonerar ni kring att anställa nya medarbetare i rådande tider?
– När pandemin bröt ut införde många företag distansarbete och de flesta företag drog in på sina rekryteringar och konsulter. Vi trodde först att affärerna skulle börja komma tillbaka först när allt blev ”normalt” igen, men det visade sig efter sommaren att affärerna har kommit igång, trots pandemin och vi får in många spännande uppdrag. Våra kunder ser oss som en utvecklingspartner och kommer till oss då de har ett behov av att utveckla och effektivisera sin verksamhet och behöver rekrytera eller ta in interimslösningar. Så det finns flera anledningar för oss att växa, för affären finns där.

Att börja på ett nytt jobb just nu innebär med största sannolikhet en introduktion där merparten är på distans, hur är Inhouse strategi där?
– Våren 2020 har vi alla lärt oss att arbeta på nya sätt, digitalt och på distans. Vi har precis som många andrafått en stor digital skjuts tack vare att många har valt att bedriva sin verksamhet på distans. Vi har hittat flera nytänkande lösningar kring vårt arbetssätt och hur man kan arbeta med sin gemenskap och företagskultur. Vår onboardingproccess för nyanställda, som är en del av Inhouse Academy, har även visat sig fungera alldeles utmärkt att genomföra digitalt.

Ni ska anställa två nya kollegor, kan du beskriva rollerna?

– Det kommer faktiskt att bli ännu fler anställningar under första halvåret men ja, just nu har vi två roller ute. Den ena rollen är rekryterings- och konsultchef inom vårt specialistområde kommunikation. Den andra rollen är en KAM & entreprenadansvarig, till vårt specialistområde business services. Rollen innebär ett helhetsansvar för att våra outsourcade verksamheter ska bli framgångsrika hos våra uppdragsgivare.

Vad finns det för utvecklingspotential med att arbeta på Inhouse?
– Här kommer du till ett framgångsrikt företag med ett etablerat varumärke där vi ständigt strävar framåt och vi är inte rädda för att våga testa nya idéer. Vi vill utveckla varandra, våra kunder och konsulter och som medarbetare får du ett stort förtroende, och kan påverka både din egen vardag och vår gemensamma framtid. Trivs man i en sådan arbetsmiljö kommer man att trivas på Inhouse. Hos oss är det viktigt att ha roligt tillsammans och vi kan lova dig att ingen dag är den andra lik.

Vad har Inhouse för planer inför 2021?
– I somras flyttade vi till nya och moderna lokaler på Norrmalmstorg i Bibliotekstan och vi kommer att fortsätta anställa nya medarbetare till samtliga affärsområden. Vi kommer även satsa på att vidareutbilda oss själva genom Inhouse Academy så att våra medarbetare ständigt kan utveckla sin kompetens för att kunna utmana sig själva, kollegor och kunder. Under det kommande året ser vi även fram emot att fortsätta utveckla våra tjänster och erbjudanden för att även i framtiden uppfattas som en strategisk partner inom People Management.