– Ett gemensamt kunderbjudande utvecklas med hållbara arbetsplatstjänster i toppklass som ger kunderna ”det lilla extra”

Från vänster: Pontus Esbo, vd Middlepoint / Cissi Meltzer, grundare och styrelseordförande i Middlepoint / Joakim Markovits, vd Inspira.

Från 15 mars 2021 blir Middlepoint en del av Inspira. Middlepoint och Inspira blir tillsammans en av landets mest betydande aktörer inom arbetsplatsservice och sysselsätter över 1500 medarbetare med en omsättning på cirka 700 miljoner kronor. Middlepoints grundare Cissi Meltzer och vd Pontus Esbo fortsätter att driva och utveckla verksamheten som ett dotterbolag till Inspira.
Med Middlepoints kvalitativa och starka servicekultur inom bemannings-entreprenader skapar vi ett kunderbjudande som sticker ut på marknaden, säger Joakim Markovits vd på Inspira.

I höstas inleddes en dialog mellan bolagen i syfte att samverka för att stärka sina erbjudanden till befintliga uppdragsgivare och nya kunder. Snabbt konstaterades att bolagens styrkor kompletterade varandra mycket bra och att båda bolagen styrdes utifrån lika värderingar gällande kundfokus och medarbetarengagemang. Viljan att samverka ökade och övergick till ett gemensamt strukturellt mål och att Inspira förvärvade 90 procent av aktierna i Middlepoint AB. Cissi Meltzer behåller 10 procent av aktierna och fortsätter i sin roll som arbetande styrelseordförande och kommer tillsammans med Pontus Esbo som är vd på Middlepoint fortsätta att driva och utveckla verksamheten som ett dotterbolag till Inspira.

Både Inspira och Middlepoint står för hög kvalitet och vi kompletterar varandra perfekt. Med Inspiras starka varumärke, kapacitet och tjänsteutbud kommer vi stärka vårt kunderbjudande och öka utvecklingsmöjligheterna för våra medarbetare, säger Cissi Meltzer grundare och styrelseordförande på Middlepoint.

MIDDLEPOINT – EN FRAMGÅNGSSAGA
Cissi Meltzer startade bolaget 2009 med lång erfarenhet inom FM och konferensverksamhet bland annat som VD på Summit. Cissis vision var att genom en stark servicekultur där varje medarbetare gör skillnad erbjuda sina kunder en personlig, proaktiv, flexibel lösning inom facility services. Middlepoints cirka 150 diplomerade servicespecialister hjälper idag många välkända företag att skapa de främsta arbetsplatserna för både medarbetare och kunder. Sedan hösten 2019 är Pontus Esbo vd för bolaget och år 2020 omsatte bolaget 53 miljoner kronor. 

ETT GEMENSAMT ERBJUDANDE SOM GER KUNDEN DET ”LILLA EXTRA”

Middlepoint erbjuder arbetsplatstjänster med huvudfokus på servicebemanning för värdskap/reception i kontorsmiljöer, fastigheter och handelsplatser. Inspira erbjuder arbetsplatstjänster med huvudfokus på lokalvårdstjänster för privat näringsliv och offentlig sektor. Nu formas ett gemensamt kunderbjudande med ett komplett tjänsteutbud inom arbetsplatsservice (även kallat mjuka FM-tjänster) som riktar sig till företag och offentlig sektor i hela landet. Tillsammans ska bolagen fortsätta att utveckla en stark servicekultur genom att varje medarbetare alltid ger kunderna det lilla extra och bidrar till en positiv arbetsplats-upplevelse i toppklass. Målet är att vara det mest hållbara alternativet för kunder, medarbetare och samarbetspartners och omsätta en miljard kronor år 2025.


Vill du veta affären mellan Inspira och Middlepoint?


OM INSPIRA – EN DEL AV UPPLEVELSEN
Vi erbjuder arbetsplatstjänster i världsklass för att höja upplevelsen av våra kunders verksamheter. Vi gör det genom våra tjänsteområden facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck. Vi skapar en lösning som passar din verksamhet lokalt eller samordnat i hela landet. Vi har funnits sedan 1984, omsätter 650 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Vi finns lokalt i hela landet med våra kundområden och samarbetspartners som har fullt affärsansvar för sina kunduppdrag och medarbetare. Tillsammans med våra centrala specialistfunktioner säkerställer vi gemensamma arbetssätt för kvalitet och hållbarhet. På detta sätt erbjuder vi det bästa av två världar. Det stora företagets kapacitet avseende samordning och utveckling tillsammans med det lokala entreprenörsföretagets engagemang och servicenivå. Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse med visionen att alla kunder och medarbetare ska kunna rekommendera Inspira till sina vänner. Vårt mål är att vara det mest hållbara alternativet för kunder, medarbetare och samarbetspartners och omsätta en miljard kronor år 2025.