2020 har varit ett utmanande år för många, här delar jag med mig av hur vi på Wells löste det.

Året som började så bra med 4 personer i teamet, en full orderbok och siktet inställt på rekordår. Året som plötsligt istället kantades av virus, restriktioner, avstånd, handsprit, 95% tapp av uppdrag och en omställning till digital verksamhet med många stora, oroande frågetecken.

Well, Well, Wells! What to do?

Vi är utbildade, certifierade coacher, rekryterare, verksamhets- och säljutvecklare till professionen och nu fick våra ”core skills”, som våra kunder lovordar så, verkligen bekänna färg, både för oss personligen och bolaget.

Våra värdeord: kompetens, fokus och passion för uppgiften.

Vad betyder de för oss egentligen? Vad behöver vi göra för att ta oss vidare? Hur skulle vi kunna öka och sprida intäkterna för att bli starkare som företag och samtidigt bygga mer värde till våra kunder?

Vi hade många dialoger och diskussioner internt och externt och insåg att vår bakgrund inom sälj, marknad och kundservice plus att vårt kontaktnät är urstarkt. Vi tog upp dialogen med  Spraka som framgångsrikt koordinerar försäljningen på flertalet sälj och kundserviceuppdrag. I juli landade vi i att Spraka kom in som ny partners och därmed startade vi upp det nya affärsbenet Customer Success! Sagt och gjort! Vi hade plats, vi fick låna bord av en rekryteringskund, köpte in datorer och i augusti så startade vi upp med 4 säljare och ett säljuppdrag!

Redan i september var affärsbenet lönsamt,  nu var även Team Wells United och vi var 7 personer på vår väg framåt.

Rekryteringsbenet började ta fart och Customer Success teamet bidrog direkt till vårt resultat. Vi jobbade delvis hemifrån och delvis på kontoret. Våra befintliga rekryteringsuppdrag började återkomma en efter en.  

I slutet av november då vi började få ordentlig fart och jagade in varje krona till företaget så fick vår lokalgranne en vattenläcka som drabbade oss och vi kunde inte sitta kvar på kontoret! In the Wells way löste vi även detta och fick sitta hos vår fantastiska kund Future Media Group då i stort sett alla deras medarbetare jobbade hemma. Ovärderligt, tack! 

Vi avrundade året med att bli nominerade till Årets Rekryteringsföretag och vår fantastiska Ylva Pintus till Årets Rekryterare. Vi kom starkare ur detta år och nu är vi beredda och taggade att ta 2021 med storm och hjälpa än fler kunder med Customer Success. Bring it on!

Tusen TACK till 2020 som utmanade oss, testade våra kärnvärden och kunskaper på riktigt och gav oss tid och möjlighet att tänka nytt för att återigen landa i att rätt inställning, mindset och passion för uppgiften är vår väg framåt. Vi vill speciellt tacka Per Lange, Peder Linder, Pia Lanneberg, Jacob Lunden-Welden och hela Future Media Group för att ni backat oss, trott på oss och inspirerat oss under året ❤